מחקר של משרד הבריאות קובע: נשים חרדיות קיבלו את הציון הגבוה ביותר בהקפדה על תזונה בריאה

דבורה גינזבורג | צילום: ויקיפדיה Comments Off on מחקר של משרד הבריאות קובע: נשים חרדיות קיבלו את הציון הגבוה ביותר בהקפדה על תזונה בריאה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

(לבוש מגן מפני קרינת שמש. צעירים חרדים בכובע וחליפה)

המחקר המתפרסם היום עוסק בהרגלי התזונה של הישראלים ומציין גם כי האוכלוסייה החרדית היא המצטיינת ביותר בהגנה מפני קרינת השמש

האגף לכלכלה וביטוח בריאות במשרד מפרסם מחקר מיוחד שעסק בהתנהגויות שונות של האוכלוסייה בישראל הקשורות לבריאות כמו פעילות גופנית, תזונה או הרגלי עישון. במחקר השתתפו כששת אלפים איש ואישה ממגוון האוכלוסייה היהודית בישראל, בהם כחמש מאות גברים ונשים חרדים.

סעיף מעניין בדו"ח מציין לטובה את האוכלוסייה החרדית: גברים ונשים חרדים קיבלו את הציון הגבוה ביותר בלבישת לבוש המגן מפני קרינת שמש (שרוולים ארוכים וכובע), עם זאת האוכלוסייה החרדית קיבלה את הציון הנמוך ביותר בשימוש באמצעי הגנה אחרים בפני שמש (משקפי שמש וקרם הגנה)

גברים חרדים גם קיבלו את הציון הנמוך ביותר בעיסוק בפעילות גופנית. נשים חרדיות לעומת זאת, קיבלו את הציון הגבוה ביותר בהרגלי ארוחות- הקפדה על ארוחת בוקר ועל ארוחות מסודרות.

ממצאי המחקר הראו שיש קשר בין מאפיינים סוציו דמוגרפים ובין דפוסי התנהגות. עוד עולה כי על סמך ממצאי המחקר ניתן לזהות קבוצות בקרב אוכלוסיית הנשים והגברים היהודיים שיש להם הרגלי בריאות שניתן לשפר אותם באמצעות מה שמגדירים במשרד "התערבות מקדמת בריאות".

 



0 תגובות